Ballerina Sanatorium

Fotograf Pierre Pocs och Kristin Lundberg aka P&K Ninjas.
 
Jag och fotografen Pierre Pocs som också är från stan har lekt ihop ett samarbete. När jag berättade att jag hade en kontakt på det nerlagda bruket i Hälleforsnäs och att vi borde åka dit och fota innan det rivs eller byggs om så fastnade Pierre direkt på ideen och tyckte att vi skulle fotografera med en modell. Råa industrilokaler där några skall bevaras och resten rivas. Lager 157 outlet är en av de lokaler som renoverats men ändå behållit det industriella och ligger i närheten av där vi var. Som ni nog sett vid det här laget så fotograferar jag en hel del ballerinor så jag kikade med duktiga ballerinan Sarah Aviaja Hammeken och undrade om hon ville vara med på vårat projekt, Sarah är alltid på ;)
 
Tanken var att leka med ljus men vi stötte på några problem. Dels ett objektiv som vägrade lägga fokusen rätt och mörker och dels att om det var kallt ute, så var det tio grader kallare inne i lokalerna. Lite elakt att frysa ihjäl en ballerina med andra ord. Pierre den odågan lyckades skrämma halvt ihjäl både mig och modell i de mörka lokalerna flertalet gånger vilket han såklart tyckte var förträffligt roligt, hämnden är så ljuv säger jag bara.
 
Både Sarah och jag får kalla kårar av att bara gå runt i dessa lokaler och när Pierre och jag var ute för att kolla upp lokalerna i denna stora byggnad fann jag gamla duschrum och även detta lilla krypin som ser ut att vara taget från något ifrån en skräckfilm så självklart var jag tvungen att fota ljuset på en stycke fotograf som egentligen inte ville vara med på bild. Ser ut som en liten serimördare, det gör han allt.
 
 

Hur som helst så var det riktigt roligt och även om vi båda spårade ur på vår grundidé så fick vi ett gäng riktigt bra och udda bilder på Sarah. Pierres egna bilder hittar ni på hans blogg http://pox.se/blogg

Samarbetsnamnet P&K Ninjas var något som vi kom fram till i och med att vi vr tvugna att ha svarta kläder och smyga omkring som små ninjas när vi lekte med ljuset och de långa slutartider, passar nog två tokar som oss.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa bilder här ovan kom till när vi fann en ljusstråle som slank igenom ett hål i taket så jag har fotograferat i det lilla naturliga ljuset vi fann. Man kan se hur kallt det är på bilderna med tanke på Sarahs utandning och att se så mycket partiklar flyga runt i ljusstrålen ger bara en allt större effekt för bilden i dessa slitna gamla lokaler.
 
 
Pierre fotograferar mig när jag instruerar Sarah på dagens sidoprojekt här ovan.
 
Och några av mina bilder ifrån detta utrymme, kunde inte låta bli att få fröken att agera lite mer på bilden än vanligt:
 
 
 
 

Kommentarer
Luìza Lolita säger:

fett fina bilder :)

2013-04-02 | 19:01:56
Bloggadress: http://luizalolita.blo.gg/
jeanette säger:

Shit vilka läckra bilder ni fick till.

2013-04-02 | 19:18:42
Bloggadress: http://nettes-blogg.se
ThereseLo säger:

Balla bilder, otroligt läcker idé!

2013-04-03 | 15:47:28
Bloggadress: http://thereselo.blogg.se
Cecilia Båge säger:

Cooolt!!

2013-04-03 | 21:16:08
Bloggadress: http://ceciliabage.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se