Mirror mirror.. Who's the cutest baby of them all?

Speglar och studioporträtt är något jag annars alltid ratar. Tror att de flesta vet vad jag skriver om när jag säger porträtt mot spegel i studio. Dessa är jag lite allergisk mot då alla ser likadana ut och det verkade vara på modet när folk åkte och hade sina modell för en dag fotograferingar. Inte riktigt så som jag jobbar.

Så det tog emot lite när jag i förra veckan tog ner en spegel till studion men jag hade dock en anledning. Jag skulle fotografera en 3 månaders som kommit för tidigt. Detta blir lite svårfotograferat men jag älskar utmaningar. När bebisen tycker det blir lite jobbigt att lyfta på huvudet när hen ligger på mage och man kan inte göra en nyföddfotografering. För att komma bort lite ifrån att bara ta kort ovanifrån tog jag hjälp av spegeln och fick till bilder när hen kikar rätt in i kameran via spegeln.

Igår grävde jag lite djupare i detta och gjorde en fyra månaders fotografering på samma sätt. Här är första bilden jag fick till 😊





Kommentarer
Fredrik Åström säger:

Med en "first surface mirror" slipper man otydligheten som blir av att det speglar både i själva glaset och i silverskiktet.

2013-12-06 | 18:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se