Att fotografera nyfödda..

Är något av det svåraste jag gett mig in på men det absolut roligaste och när man får till de där riktigt speciella bilderna och skapar magi då är lyckan gjord.

Jag försöker att planera så att alla får en unik bild ifrån sin fotografering, en bild som ingen annan har. Därför har jag alltid en konsultation innan jag fotograferar vad det än nu må vara för typ av fotografering. När det gäller nyfödda får man tänka ett snäpp längre och planera noggrannare. Säkerheten kommer först och föräldrarna måste känna sig tryggare i vad jag gör.

Just nu är jag inne på temafotograferingar när det gäller nyfödda och det betyder att jag formar fotograferingen efter vad föräldrarna gör  i sitt jobb eller på sin fritid. Detta för jag inte vill bli en studiofotograf som bara släpper in och gör allt på löpande band. 

På min mest omtalade bild har jag en sovande bebis som ligger på en gitarr där jan man prata säkerhet. Skulle aldrig lägg upp ett barn i position, gå därifrån och tro att jag hinner ta ett kort innan barnet far i backen. Nej säkerheten först och föräldrarna nära till hands och lite retuschering så får man till de bilderna.

Bilden jag visar idag är en bild som sover på en sadel, så där fick jag med mitt tema där jag visar vad modern sysslar med på sin fritid och på så sätt har jag gått ett steg längre i min fotografering med en bild som föräldern kan relatera till och som passar just dom. Nöjda föräldrar och glad fotograf det kan inte bli bättre än så.

Godmorgon!





Kommentarer
Lance Lennart säger:

Sedan att denna modell råkar vara så fantastiskt bäst och snygg, är ju oxå ett plus....

Svar: Lance-Lennart bästa namnet ever! ☺
kristinphotography.blogg.se

2013-11-22 | 08:49:25
Olivia Magnusson säger:

såå söt!

sv: åh jaa :D Vad synd!
kramis♥

2013-11-22 | 13:36:54
Bloggadress: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/
Ida Lindborg ♡ säger:

Åhh nej men gud vilken sötis!!

SV: hahaha! :'D kram

2013-11-22 | 16:06:27
Bloggadress: http://youknowiidaa.blogg.se/
Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Sv: Ja det är as kul, då måste man verkligen fota! :D

2013-11-22 | 19:58:14
Bloggadress: http://beattriicee.blogg.se
E.W - photography säger:

Underbart:)!!!!
Hihi men de blir inte förens jag ska lägga mig typ. Sätter mig alltid innan jag ska sova & pillar med det ;)

Men tror du jag har chans att lyckas med fotografin? 0m de är i klass med bra ? Finns ju dem som älskar att fota men aldrig får till de :)

2013-11-27 | 21:42:56
Bloggadress: http://eweman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se