Broken Dancers

 
Nytt år och nya tag. Då var det dags igen, för ett år sedan var jag höggravid och otroligt sjuk. Gick inte en meter utanför huset och blev andfådd av att bara gå i trappen. Underbart högt blodtryck men med en underbart söt son i magen.

Nu har det gått snart en år sedan lillkillen kom till världen och nu är det dags att börja fotografera mina ballerinor igen. Ni har sett en försmak från Bruket där jag gjorde ett samarbete med Pierre Pocs, den andra gruppmedlemmen i namnet P&K Ninja.

Igår bar det av igen nu med min andra ballerina, denna gång visste jag exakt vilka bilder jag ville ha så fröken fick öva hemma i min trapp för att kunna återskapa den bilden när vi kom fram till Bruket. Första problemet vi stötte på var fönstret ni ser i bakgrunden. Inte för att det var motljus då jag brukar fotografera i det utan för att den blev en otroligt underlig lensflaire i form av fyrkanter på bild, från fönstret då. Är det i form av cirklar kan jag leva med det då det blir effektfullt men fyrkanter förstör bilden.

Att sedan sonen ville rymma och tyckte han skulle krypa i 45 årt gammal smuts och olja var ingen höjdare men ett gott skratt fick vi när vi lyfte upp honom. Så istället för att sitta bredvid mig på en filt fick jag bära en vild 1 åring och fotografera men vad gör det när vi fick till de bilderna jag så småningom kommer bjuda på ;)

Dessa är tagna direkt ur min iPad där jag överfört bilderna från kameran så med lite retuschering så ska vi se vart vi hamnar.

       
        

Kommentarer
Jeanette säger:

Underbara. Julia va helt exalterad av skräckblandad förtjusning när hon kom hem.

2013-04-05 | 13:09:43
Thea säger:

ÄLSKAR bilderna, fy vad snyggt!
Ska bli spännande att se efter redigering :)

2013-04-09 | 15:50:07
Bloggadress: http://kaffeochthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se