Mina bröllopsbilder & 3 månader som gift..

För snart 9 år sedan i januari träffades jag och min bättre hälft och kära odåga. Ett år senare, 2006 så förlovade vi oss. Vi har haft helt skild uppfattning om hur vårat bröllop skall se ut.
 
Han har trott att jag vill ha ett stort sagobröllop i kyrkan men tänk så fel man kan ha. Vi kom iallafall överens om att när den ena ått med på den andres villkor skulle denne fria. eftersom min käre odåga trott att jag ville ha allt så stort så började tiden rinna iväg och till slut tröttnade jag på att vänta. kan han inte fria nej men då gör jag det och gör jag det då är jag så jävlig rent ut sagt jag kan vara.
 
Så en kväll i januari när han kom hem ifrån jobbet så slog jag tag i saken och friade och det gjorde jag geno att visa hur mycket jag ville gifta mig, jag friade i tidningen. Ni ser en bild här nedanför på tidningsurklippet vi hade på bröllopet.  
 
Datumet var ju redan bestämt, min turdag är fredagen den 13e och det fanns bara två sådana datum 2013 så i september skulle det bli av. När allt var klart och vi till och med bokat en präst som dessutom vigt min mor, min bror, min syster och många andra i släkten (skulle ej haft en präst ifrån början) så kom bara den sista frågan. VART skulle vi gifta oss? Då jag haft min studio mitt på torget i Eskilstuna så har jag spanat ut över torget och där ligger centrum biografen så en kväll när vi satt och funderade skojade jag och sa att där kan vi gifta oss för där finns det ju iallafall sittplatser och alla kan se då de kommer sitta i nivåer.
 
Kvällen slutade med att jag skickade ett mail till SF Bio och de svarade att självklart kan ni få göra det fast på RIO, sagt och gjort fredagen den 13e fick alla bröllopsgäster vänta utanför Akropolis för att sedan bli guidade till vigselplatsen som ingen förutom toastmastern visste om. Sen blev det bröllopsfotografering efter det och självklart tog jag våra bröllopskort, vi gjorde även en testfotografering innan för att se om vi skulle lyckas med detta och jag råkar älska de bilderna därför dyker de upp först.
 
Så håll till godo här kommer vårat bröllop som jag lovat att visa upp...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Amanda säger:

Åh vilka fina bilder!

2013-12-13 | 21:33:40
Bloggadress: http://amandadudas.blogg.se
Amanda Persson säger:

så fint! :D

2013-12-14 | 10:11:02
Bloggadress: http://aeperssons.blogg.se/
Amanda Persson säger:

så fint! :D

2013-12-14 | 10:11:02
Bloggadress: http://aeperssons.blogg.se/
♣ Ida - Hon som föddes med LKG säger:

vad fina bilder!

~ Snart börjar snowboardresan till alperna. Följ förberedelserna, resan och när jag kommit hem igen direkt i min blogg! idahtt.blogg.se ~

2013-12-14 | 12:09:27
Bloggadress: http://idahtt.blogg.se
fotografvesna.se säger:

vilka underbara bilder :)

2013-12-14 | 17:00:56
Bloggadress: http://fotografvesna.se/
Emma säger:

Otroligt fina bilder! Du är verkligen superduktig på att fotografera! :)
Svar: Ja verkligen! Tre månader innan det läkt ihop helt, men efter sex veckor får jag börja röra armen normalt igen om jag själv känner att det funkar!
Kram

2013-12-14 | 23:34:27
Bloggadress: http://photoalbums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se