Vigselringen berättar vem du är..

När jag planerar bröllopsfotograferingar så försöker jag återspegla parets personlighet i just bilden med vigselringarna. Detta har resulterat i att de placerats på gitarrsträngarna när brudgummen varit musiker, på en analog kamera när bruden gillat att fotografera, i en bok när vi fotograferat i ett bibliotek. Det har också resulterat i att jag inte har en bild som är som någon annan och är ett sätt för mig att utmana mig själv genom att försöka ge brudparet unika bilder under sin fotografering.

För mig är det rätt så givet att återspegla min fotografiska anda och att min sambo är Liverpool fan något jag kommer återkomma till senare. När jag nu får mina idéer så märker jag väldigt fort när jag väl bestämt mig för en viss bild jag vill ha på min bröllopsfotografering på min stora dag att jag ibland får med mina bilder när jag fotograferar andra. Något tokigt när jag förevigar bilder jag själv egentligen vill ha på mig själv ;)

Så som ni ser förevigade jag senast ringar på en kamera något som skulle återspegla mig själv, vi får väl se vad det blir för macrobilder till slut... Några förslag?


Kommentarer
Fredrik Åström säger:

Jag tycker loggan tar för mycket fokus från bilden.

Kan du inte lägga loggan bredvid bilden?

/F

Svar: Jag har lagt ut 11 bilder så det blir ju svårt att veta vilken bild du syftar på men oavsett vad så kommer jag alltid ha en gigantisk logga på mina bilder, råkade nämligen ut för bildstöld förra året så kör med komprimerade bilder och en logga som förstör det mesta för den som vill stjäla och använda mina bilder :)På mina barnporträtt lägger jag loggan mitt i bilden av just denna anledning skulle tycka det var hemskt om min bild på mina barn skulle användas till något annat än att visas i portfolion..
kristinphotography.blogg.se

2013-07-17 | 19:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se