Bröllopsfotografering som slutade på akuten..

Denna helg har jag fått jobba dubbelt. Hade halvdag i fredags och i lördags en heldagsfotografering. Fredagen flöt på utan några som helst problem med ett brudpar som mer än gärna spexade framför kameran.

Lördagen började bra med fint väder, en glad brud samt tärnor som förevigades när de gjorde sig i ordning på gamla stan. Bröllopsporträtt i Rosenforsparken och vidare till Husby Rekarne kyrka för vigsel och lite mer porträtt. 

Mingel, middag och bröllopstårta. När solen gick ner kunde jag inte motstå att kidnappa brudparet för att få ett porträtt i solnedgången. Efter mitt första porträtt skulle jag backa när olyckan var framme. Tre snabba steg bakåt, en blomlåda och en fotograf som landade rakt på den och bröt en planka itu som skar upp hela sidan på mig resulterade i en trip till akuten. Jag avslutade dock fotograferingen innan jag for in och upptäckte allt blod. 

Fick ringa maken som kom in och höll mig sällskap, chocken kom inte förrän jag väl låg inne och skaka som ett asplöv. En bröllopsfotografering att minnas. Blev hemskickad med morfintabletter och låg i två dagar men vilka bilder jag har att visa. Tur i oturen att det hände så sent som det gjorde. Vad gör man inte för konsten ☺
Bara älskar porträttet jag fick i solnedgången:




Kommentarer
Matilda Wik - fotograf i Norrköping säger:

Nämen gumman då, tur att allt gick bra efter omständigheterna!

2014-07-23 | 22:41:38
Bloggadress: http://www.mwfotografi.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se