If ballerinas were human..

Att vakna en timma innan väckning för att huvudet går på högvarv när jag planerar nästa Ballerina fotografering är ju spännande, bara att jag kan komma på det mitt i sömnen. 

I helgen startade jag upp min nya sida på Facebook som heter just "If ballerinas were human" det är en samlingsportal där alla mina bilder på ballerinor i udda miljöer kommer att samlas. Utöver min historia om ballerinor och om de är mänskliga så finns även The Afterlife, bilder som inte passar i mina övriga kategorier och som fått denna som namn efter min utställning 2012 då allt startade. 

Något jag märkt denna helg då jag fotograferat i City Husets galleria är hur mycket jag utvecklats inom detta och vilken kick det ger mig att skapa dessa bilder.

Broken Dancers, som namnet och bilderna visar så är det min bild av överarbetande och något skrämmande bilder av dansare i ibland något ruskiga miljöer.



Jag har ju även ett tema som jag gör varje söndag inte alltid med mina dansare men de senaste 4 veckorna har dansarna fått ställa upp på min makeup som jag försöker hålla uppe och där jag lägger på en clowninspirerande makeup, något jag fastnat för genom åren. Varför vara så allvarliga här i livet 😉
Därav namnet: Clownface Sunday.



Så, detta var en kortare presentation av vad jag gör just nu och jag hoppas ni finner det intressant och följer mig och mina dansare med våra upptåg,behandlas the scenes bilder och härliga bilder. Lite undervattensbilder kommer även komma upp för visning. På Facebook finns vi på: If ballerinas were human vilket är samma namn som på instagram. Ha nu en underbar morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotobloggar
Toppblogg.se